دانشکده تجارت و امور مالیه
خلاصه فعالیتها و برنامه های معاونت اجرایی اداری و مالی
حوزه اداری و مالی مهمترین بازوی اجرایی دانشکده بشمار میرود که با رسیدگی و هماهنگی بین درامد ها و هزینههای موجود سعی در بهتر اداره کردن دانشکده و تأمین نیازهای واحدهای مختلف دانشکده را برعهده دارد. در واقع رسیدگی به کلیه امور و مکاتبات و درخواستهای مالی دانشکده با این بخش میباشد. از زیر مجموعههای اصلی این معاونت میتوان به دفتر معاونت روابط عمومی دبیرخانه امور عمومی و اداری پشتیبانی اشاره کرد. این بخش با ایجاد هماهنگی مستمربین بخشهای مختلف از حیث مالی و اداری و تأمین نیازهای واحدها در این دو حوزه دانشکده را اداره مینماید. از وظایف این واحد مهم میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:
- نظارت و رسیدگی به کلیه امور مالی دانشکده اعم از امور دانشجویان، اعضای هیأت علمی و کارکنان
- رسیدگی به اسناد مالی حسابداری و تائیید نهایی
- نظارت بر توسعه فضای دانشکده با تخصیص بودجه و پیگیری مواد مربوط به آن
- تأمین نیروی انسانی مورد نیاز واحدهای دانشکده
- نظارت بر اجرای آئین نامهها و بخشنامههای اداری و تخصیص بودجه به این امور در صورت لزوم نظارت و کمک به ارتقا کارکنان
- رسیدگی به امور عمرانی و تعمیرات در دانشکده و تخصیص بودجه در چهارچوب ضوابط و آئین نامهها
امور دانشجویی و فرهنگی
حوزه دانشجویی و فرهنگی دانشکده با ایجاد هماهنگی و برقراری ارتباط و همکاری مستمر با زیرمجموعههای گوناگون معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه از قبیل اداره کل امور دانشجویی، اداره کل امور فرهنگی و فوق برنامه، اداره کل تربیت بدنی، اداره کل امور خوابگاهها، مرکز بهداشت و مرکز مشاوره دانشگاه تلاش میکند دانشجویان را در بهره مندی از امکانات موجود در این عرصه یاری نماید. لذا دانشجویان میتوانند با مراجعه به معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشکده از خدمات متنوعی که در ذیل اجمالاً مورد اشاره قرار میگیرند استفاده نمایند
* ثبت نام از دانشجویان متقاضی انواع وامهای ارائه شده از سوی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که عبارتند از:
1- وام تحصیلی + وام شهریه دانشجویان نوبت دوم
2- وام ضروری
3- وام بیمه
4-وام ازدواج
5-وام ودیعه مسکن و وام اجاره بهای مسکن
5-پیگیری تقاضای آن دسته از دانشجویان شهرستانی که متقاضی سکونت در خوابگاههای دانشجویی دانشگاه هستند
6-ثبت نام از دانشجویان متأهل جهت هماهنگی با اداره کل امور خوابگاههای دانشگاه و اعطای خوابگاه متأهلی
7- برقراری ارتباط بین دانشجویانی که به هر دلیلی نیازمند دریافت اطلاعات مشاورهای هستند با مرکز مشاوره دانشگاه
8- برقراری ارتباط بین دانشجویان ورزشکار و اداره کل تربیت بدنی دانشگاه و مساعدت در راه اندازی تیمهای ورزشی و برگزاری مسابقات
9-ایجاد ارتباط با مرکز بهداشت و درمان دانشگاه جهت پیگیری و انجام امور بهداشتی و درمانی و امور مربوط به بیمه خدمات درمانی دانشجویی
10-ایجاد ارتباط با اداره کل امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه و معرفی دانشجویان علاقمند جهت همکاری با این مرکز و کانونهای علمی، فرهنگی مشغول به فعالیت در این اداره کل
11- برگزاری همایشها، جشنها و مسابقات فرهنگی دانشجویی همچون برنامههای نمایش و نقد فیلم، مسابقات کتابخوانی، جلسات سخنرانی و غیره
12-توزیع سهمیههای کمک آموزشی و رفاهی (در صورت دریافت از دانشگاه
13- پیگیری امور مربوط به اسکان دانشجویان در سفرهای علمی داخلی و انجام مکاتبات مربوطه
14- پیگیری امور مربوط به انجمنهای علمی دانشجویان گروههای آموزشی دانشکده
برنامه ها :
- زیرساخت شبکه و سخت افزار جهت اتصال به سامانه های اداره کل
- شناسایی منابع و امکانات اثر گذار بر معرفی هر چه بهتر دانشکده
- اداره و نظارت بر حسن اجرای کلیه امور اداری، مالی و عمرانی دانشگده مطابق با مصوبات، مقررات و آئین نامههای مربوط؛
- برنامهریزی برای حل مسائل و مشکلات عمده دانشکده در چارچوب سیاستها و استراتژی دانشگاه
- پیش بینی و پیشنهاد منابع مورد نیاز و تلاش در ایجاد منابع درآمدی جدید
- پشتیبانی تدارکاتی از واحدهای اجرایی و پیش بینی های به موقع برای تامین وسایل، تجهیزات ، مواد مورد نیاز و ...
- بررسی گزارش واحدهای تابعه و تحلیل آنها و تهیه راهکارهای اجرایی در خصوص برنامههای مورد نیاز و پشتیبانی
- نظارت دقیق و صحیح بر حسن اجرای امور جاری دانشکده اعم از نیروی انسانی، پشتیبانی و تدارکاتی
- نظارت بر هزینهکرد اعتبارات واحدهای دانشکده اعم از جاری و عمرانی و ارائه گزارش لازم به دانشگاه،
- برنامه ریزی برای ارتقای بهرهوری و افزایش کارایی نیروی انسانی با هماهنگی حوزه ستاد دانشگاه،
- تهیه و تنظیم برنامه ارزشیابی پیشرفت کاری کارکنان، تجزیه وتحلیل نتایج ارزشیابی، و اطلاع رسانی به موقع به آنان،
- تجزیه و تحلیل روشهای انجام کار به منظور کاهش هزینهها و صرفهجویی، نظارت بر عقد کلیه قراردادهای مرتبط با امور دانشکده با هماهنگی حوزه ستاد دانشگاه،
- تعیین وضعیت موجود دانشکده از طریق شناسایی نقاط قوت و تنگناها و مشکلات و فرصتها تهدیدات پیش رو جهت تعیین راهبردهای پیشنهادی در راستای ارتقا به وضعیت مطلوب؛
- انجام تعمیرات اساسی به منظور احیا و نگهداری ساختمانها و تأسیسات موجود؛
- تشکیل کمیته تدوین روشهای اجرایی به منظور بهینه سازی سامانه تعاملات اداری بین واحدهای تابعه با همکاری سایر معاونتهای دانشکده؛
- استقرار فرآیند شناسایی درآمدها و کنترل مناسب بر چرخه مالی به منظور تهیه گزارشات مدیریتی مالی به ریاست دانشکده و ستاد دانشگاه؛
- نظارت بر اجرای سیاستها و برنامههای دانشگاه بهمنظور تحقق بهتر اهداف پیشبینیشده؛
- انجام سایر وظایف محوله از سوی رئیس دانشکده،